zaterdag 27 december 2014

Hubelino 85-delige knikkerbaan set review


knikkerbaan is leuk speelgoed


Waar kan ik deze knikkerbaan kopen?

Deze Hubelino knikkerbaan is te koop bij (online) speelgoedwinkels en warenhuizen zoals Bol.com en Trendyspeelgoed.nl

Hoe ziet deze knikkerbaan van Hubelino eruit?

De knikkerbaan die ik heb bestaat uit 85 delen. De plastic bouwstenen (zoals van Duplo) zijn wit van kleur en de baan-onderdelen zijn gekleurd. De stenen en baanstukken zijn van goede kwaliteit. Ze zijn stevig en sluiten goed aan. Perfect om mee te bouwen dus. Als je al Duplo-blokken hebt, kun je deze ook gebruiken om te bouwen. De bouwplaat, die erbij zit, vind ik aan de kleine kant. Die had van mij wel groter gemogen, maar een losse bouwplaat van Duplo kunnen we altijd nog los erbij kopen natuurlijk. Er zitten een hoop verschillende soorten baanstukken en bouwblokken bij, zodat je alle kanten op kan tijdens het bouwen van je knikkerbaan. Er zitten een paar dunne handleidingen bij waarin voorbeelden van banen staan. Ik had eerlijk gezegd uitgebreidere bouwbeschrijvingen erbij verwacht, waarin banen stap voor stap uitgelegd zouden worden. Nu zitten er een paar voorbeelden bij, waarbij je zelf moet uitzoeken hoe je het moet bouwen. De simpele lukt nog wel, maar de ingewikkelde banen zijn moeilijk om te bouwen zonder beschrijving.


Wat is onze ervaring met deze 85-delige Hubelino knikkerbaan?

Ik had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn! Ik en mijn zoontje van 3 hebben heel wat uurtjes gestopt in het bouwen van de knikkerbanen. In het begin valt het wat tegen, aangezien ik niet zo technisch ben. Maar na een paar keer een baan gebouwd te hebben, werd het steeds meer een uitdaging om moeilijkere en ingewikkeldere knikkerbanen te bouwen. Voor mijn driejarig zoontje is het nog iets te moeilijk om zelf banen te bouwen, maar samen hebben we veel plezier aan dit leuke speelgoed. We proberen samen de knikkerbaan te bouwen waarna hij iedere keer een testrit doet met een balletje. Quality-time voor vader en zoon dus. Elke keer als een baan klaar is, kun je alles afbreken en weer aan een nieuwe beginnen die er heel anders uitziet. Daardoor blijft dit speelgoed uitdagend en leuk om te spelen.
 


Dit speelgoed is voor kinderen vanaf 4 jaar, maar ik denk dat kinderen het heel lang heel leuk blijven vinden om hiermee te spelen. Naast dat het leuk en uitdagend is, is het ook heel goed voor de motorische ontwikkeling, creativiteit en technisch inzicht van je kind. Je kindje maakt ook kennis met natuurkundige elementen zoals valversnelling en zwaartekracht. Hoe vaker je hiermee speelt, hoe verslavender het wordt. Het bouwen gaat steeds beter en de banen worden steeds mooier. Ik denk dat we binnenkort een nieuwe uitbreidingsset gaan bestellen, om nog grotere, hogere en langere banen te maken!

Conclusie

Mijn kindje vindt de knikkerbaan van Hubelino superleuk om mee te spelen. Ook papa vindt het bouwen van deze knikkerbaan erg leuk. Elke keer als je uitgekeken bent op de baan, breek je hem af en begin je weer aan een hele nieuwe. Zo blijft dit speelgoed leuk en uitdagend om mee te spelen. Vader en zoon hebben heel veel uurtjes quality-time met samen door dit speelgoed. Voor een kind is het niet alleen leuk, maar ook leerzaam. Zo is het goed voor de motorische ontwikkeling, technisch inzicht en creativiteit en maakt het kind kennis met natuurkundige elementen zoals zwaartekracht en valversnelling. Enig minpuntje is misschien de prijs. Net zoals Duplo zijn de bouwsets niet erg goedkoop. Maar ik vind het het geld zeker waard, als je kijkt hoeveel uur plezier je eraan hebt. Eerlijk gezegd wordt het bouwen steeds verslavender en gaan we binnenkort een nieuwe uitbreidingsset voor deze knikkerbaan kopen, zodat we nog hogere en langere knikkerbanen kunnen gaan maken. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Pluspunten
+ Leuk en uitdagend
+ Goed voor de motoriek, creativiteit en technisch inzicht
+ Kennismaking met natuurkundige elementen
+ Uitbreidbaar
+ Degelijke kwaliteit

Minpunten
- Verslavend
- Niet goedkoop


Vooral nu de feestdagen eraan komen zou ik dit speelgoed op tijd kopen. Bij sommige winkels is dit speelgoed namelijk snel uitverkocht. Wil je ook deze Hubelino knikkerbaan kopen? Klik dan op de knop hieronder. Bij Bol.com zijn ze namelijk nog gewoon op voorraad! 

Deze Hubelino knikkerbaan kopen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je speelgoed de volgende dag al in huis! 

Bekijk op bol.com


Algemene informatie Hubelino 85-delige knikkerbaan

Merk: Hubelino
Type: knikkerbaan
Leeftijd: vanaf 4 jaar
Verkrijgbaar: (online) speelgoedwinkels en warenhuizen zoals Bol.com en Trendyspeelgoed.nl
Prijs: tussen € 57 en € 73 (rondkijken loont)








3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor deze duidelijke review over de Hubelino knikkerbaan! groet Helma

Anoniem zei

Wat fijn om zoveel speelgoed recensies hier bij elkaar te vinden. Zeker handig voor als je speelgoed online gaat kopen.

Paul zei

Echt een hele gave knikkerbaan! Wij hebben ook deze uitgebreide versie. Zeker een aanrader voor uren plezier!

Een reactie posten

Wanneer jij nog opmerkingen, commentaar of toevoegingen hebt, laat het ons dan weten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...