vrijdag 19 december 2014

Goliath Fladder Flats Review

is fladder flats een leuk spel

Waar kan ik Fladder Flats kopen?

Het spel Fladder Flats is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webshops zoals Bol.com, Blokker.nl, Coolblue.nl, Spellenrijk.nl, Bartsmit,com, Intertoys.nl, Toysxl.nl, Lobbes.nl, Top1toys.nl, Fun.be etc.

Hoe ziet Fladder Flats eruit?

Het gezelschapsspel bestaat maar uit een paar onderdelen, namelijk de meeuw, de plastic handdoekjes en de gekleurde draaiplaat. Ook zit er al sop bij die je in de meeuw moet doen om te kunnen gaan ´flatsen´. De plastic meeuw is ruim 20 cm hoog, best groot dus. De staart kun je vasthouden en in knijpen. Wanneer je hier in knijpt hoor je een vogel- of meeuwengeluid.

Hoe werkt Fladder Flats?

Eigenlijk is het een heel simpel spelletje. Juist doordat het zo simpel is, is het superleuk voor kleine kinderen. Iedere speler krijgt een kleur handdoeken die men op tafel moet leggen. Dan moet men de draaiplaat draaien en wachten totdat de wijzer stopt op een kleur. Nadat de wijzer gestopt is op een bepaalde kleur moet de speler de meeuw een keer knijpen bovenop de kleur handdoek die overeenkomt met de kleur waar de wijzer op gestopt is. Nu is het de vraag of er een 'flats' uitkomt of niet. Dit is geheel willekeurig en dus elke keer een verrassing. Wanneer er niks uitkomt heeft de speler waarbij de meeuw boven diens handdoekje staat geluk en wanneer er wel iets uitkomt, moet die speler zijn handdoek weghalen. Degene die als laatste overblijft met handdoekjes op tafel wint het spel.

De spelregels van Fladder Flats kun je hier downloaden

Wat is onze ervaring met Fladder Flats?

Is het spel Fladder Flats leuk? Ik vind het een superleuk spel voor kleine kinderen! Eigenlijk is het een mix tussen speelgoed en bordspel. Het spel is heel makkelijk te spelen door de weinige regels en duurt niet al te lang. Lang genoeg voor een klein kind, zoals mijn 3-jarig zoontje. Hij vindt het superleuk om met de meeuw te flatsen op de handdoekjes. Houd er wel rekening mee dat er zeepsop op tafel terecht komt. Dit is makkelijk af te doen met een doekje, maar je kunt ook vantevoren een plastic kleed of handdoek op tafel leggen. Er zit een klein flesje met zeepsop bij het spel. Ik was eigenlijk bang dat het flesje zo leeg zou zijn, maar dit valt reuze mee! De speciale zeepsop is volgens mij niet los te koop, maar het lijkt mij dat je zelf ook makkelijk een sopje kunt maken voor dit leuke spel. Met zijn drieën duurt het spelletje ongeveer een kwartier. Voor kleine kinderen dus ideaal! In de spelregels staan trouwens meerdere varianten hoe je het spel kunt spelen. Zo kun je ook met elkaar afspreken dat je in plaats van op een handdoek elkaar op het hoofd 'flatst'!

Ik vind Fladder Flats een erg leuk spel, vooral voor kleine kinderen. Het is simpel om te spelen en duurt niet te lang voor een jonger kind. Mijn zoontje van 3 vond het een erg leuk spel om te spelen en we zullen dit gezelschapsspelletje dan ook vaker gaan spelen. Het spel bestaat uit een paar onderdelen die makkelijk zijn schoon te maken. Wat mij betreft dan zeker ook een aanrader als je kleine kinderen hebt!

+ Simpel om te spelen
+ Niet te lange speelduur
+ Makkelijk schoon te maken
+ Ideaal voor kleine kinderen

Geen

Fladder Flats of een ander leuk spel kopen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je spelletje de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com

Algemene informatie Fladder Flats

Merk: Goliath
Type: gezelschapsspel
Aantal spelers: 2 tot 4 spelers
Leeftijd: 4 jaar en ouder
Verkrijgbaar: speelgoedwinkels, warenhuizen en webshops zoals Bol.com, Blokker.nl, Coolblue.nl, Spellenrijk.nl, Bartsmit,com, Intertoys.nl, Toysxl.nl, Lobbes.nl, Top1toys.nl, Fun.be etc.
Prijs: tussen 18 en 28 euro (goed rondkijken loont)

Goliath

Goliath is een speelgoedfabrikant die zijn speelgoed internationaal verkoopt. Het brengt voornamelijk spellen op de markt zoals Rummikub, Triominos, Woordzoeker, Wie wat waar, Huis boompje beestje, Stixx, Magic Jinn, Super Sand etc.