maandag 17 juni 2019

Lego City Passagiers trein review

goede lego trein aanbieding

Waar kan ik deze Lego trein kopen?

Wil je ook deze Lego City trein kopen? De speelgoed trein is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Intertoys.nl, Lobbes.nl, Blokker.nl, Misterbricks.nl etc, maar ook bij de originele Lego shop zelf. Aangezien het geen goedkope Lego trein is, is het de moeite waard om goed rond te kijken op internet. Hoewel er niet vaak korting op Lego speelgoed wordt gegeven, zijn er wel degelijk prijsverschillen. Zo kan het zijn dat je de Legotrein ergens anders 40 euro goedkoper kan krijgen. Zeker de moeite waard dus!

Hoe ziet deze speelgoed trein van Lego City eruit?

Deze Lego City trein bestaat uit een Lego trein rails, een Lego City locomotief en 2 treinstellen. Ik vind de trein best wel groot. De trein bedien je met een afstandsbediening dat werkt via Bluetooth. Wanneer je de Lego City Powered up app voor je smartphone downloadt, kun je de trein ook via deze app besturen. Verder zit er nog een klein perron bij en 4 poppetjes voor in en bij de trein. De onderdelen passen perfect op elkaar. Lego is natuurlijk erg goede kwaliteit speelgoed. Ik heb nog Lego van 40 jaar geleden waar je nog gewoon mee kunt spelen. Legotrein heeft helaas geen verlichting en geluid. Dat mist mijn zoontje wel, want de Marklin My World treinen hebben dit bijvoorbeeld wel.

Is deze Lego City trein moeilijk om in elkaar te zetten?

Ikzelf heb eerlijk gezegd niet zoveel technisch inzicht, dus ik werd al bang wanneer ik de doos samen met mijn zoontje uitpakte. We haalden er 7 zakken vol met kleine legostukjes uit, waar 7 aparte handleidingen bij zaten. Een grote uitdaging voor mij dus! Maar.. eerlijk toegegeven viel dit uiteindelijk heel erg mee! De tekeningen en stappen in de gebruiksaanwijzingen zijn heel erg duidelijk en overzichtelijk. Zelfs voor mij was het eigenlijk een eitje om deze Legotrein en Lego trein rails in elkaar te zetten.

Hoe bestuur ik deze Lego City passagierstrein?

De besturing van deze Lego trein werkt met een bluetooth afstandsbediening. Echt heel erg handig! De afstandsbediening werkt direct en je hoeft, omdat het bluetooth is, niet persé het bedieningspaneel op de trein te richten. Bij Marklin My World werkt de afstandsbediening gewoon met infrarood. Hierdoor zit er een kleine vertraging in en moet je deze goed op de trein richten. Wanneer je je hand er per ongeluk er voor houdt, werkt die bijvoorbeeld al niet meer. Groot voordeel dat de Lego City trein in deze review dus met bluetooth werkt! Tevens kun je de Powered Up App downloaden voor je Android of Apple smartphone en kun je de speelgoed trein via je telefoon besturen. Ikzelf heb dit nog niet geprobeerd, maar volgens mij kun je dan ook verschillende geluiden laten afspelen om de speelervaring nog wat extra's te geven.

goedkope legotrein kopen

Is deze Lego City Passagierstrein leerzaam of educatief speelgoed?

Ik denk dat Lego zeker wel leerzaam speelgoed is. Het is goed voor het probleemoplossend vermogen, voor de motoriek, het ruimtelijk inzicht en concentratie. Samen met Lego spelen is ook goed voor de sociale vaardigheden. Door met Lego te spelen wordt ook de fantasie en creativiteit van je kind aangesproken.

Is de speelgoed trein van Lego een leuk cadeau voor kinderen?

Een Lego trein is altijd leuk om als cadeau te krijgen denk ik. Vooral jongens zullen hier blij mee zijn, maar ook meisjes is dit geschikt speelgoed. Mijn zoontje is een echte treinenfan, dus voor hem is dit het ideale cadeau.

Kan ik nog andere soorten Lego treinen kopen?

Er zijn verschillende soorten mooie Lego treinen te koop. Naast deze Lego passagierstrein heb je ook nog een Lego City vrachttrein of goederentrein en een Lego City hogesnelheidstrein, die eruit ziet als de Duitse ICE hogesnelheidstrein. Ik vind dat Lego eigenlijk te weinig verschillende soorten treinen aanbiedt. Van Marklin My World zijn er bijvoorbeeld ongeveer 11 verschillende speelgoed treinen te koop.

Kan ik nog Lego City rails uitbreidingsets kopen?

Uiteraard zijn er nog rails uitbreidingsets voor de Lego trein te koop. Zo heb je een Lego City uitbreidingset met wissels en een Lego rails uitbreidingset met rechte en gebogen rails. Ik moet eerlijk toegeven dat de rails, die in de basisset erbij zit, niet veel voorstelt. Je hebt dan een klein rondje waar de trein over kan rijden. Ik raad je dan ook aan om er meteen uitbreidingsets voor de rails bij te kopen.

Wat is onze ervaring met deze Lego City speelgoedtrein?

Mijn zoontje is helemaal blij met deze speelgoed trein en ik moet eerlijk toegeven dat het in elkaar zetten van de trein reuze meeviel. Dit kwam omdat de Lego City handleiding gewoon heel duidelijk en overzichtelijk is. Eerlijk is eerlijk.. van de ene kant is een Lego City trein zeker niet goedkoop. Maar van de andere kant gaat Lego speelgoed een levenlang mee. En als je het ooit wilt verkopen, zal dit speelgoed bijna niet in waarde gedaald zijn. Je kunt er dus nog aardig wat voor vragen. Als je het geld er voor over hebt, is deze Lego City trein zeker een aanrader. Ik heb er met mijn zoontje al heel wat uurtjes plezier van gehad. Van het bouwen van de trein tot het spelen. Het enige minpuntje volgens mijn zoontje is dat de Lego trein geen verlichting en geluid heeft. Verder is hij er superblij mee en daar gaat het toch om!  :)

Pluspunten
+ Superleuk!
+ Educatief speelgoed

Minpunten
- Niet goedkoop
- Geen verlichting en geluid



Ook zo'n mooie Lego trein kopen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je speelgoed trein de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com





Algemene informatie Lego City Passagiers trein

Merk: Lego
Type: Lego City
Leeftijd: van ongeveer 6 tot 12 jaar
Verkrijgbaar: speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Intertoys.nl, Lobbes.nl, Blokker.nl, Misterbricks.nl etc, maar ook bij de originele Lego shop zelf.
Prijs: tussen 90 en 144 euro



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wanneer jij nog opmerkingen, commentaar of toevoegingen hebt, laat het ons dan weten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...