zaterdag 9 november 2019

Kneedfeest spel review

Sinterklaas en Kerst komen er weer aan! Moet jij ook nog inkopen doen voor de feestdagen, dan is dit superleuke spel misschien wel iets voor jou. Kneedfeest is een nieuw spel van Megableu voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar. Lees snel onze ervaring met dit leuke spel!

Waar kan ik het spel Kneedfeest kopen?

Wil je ook dit speelgoed kopen? Kneedfeest is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Kruidvat, Intertoys, Toychamp, Spellenrijk, Degrotespeelgoedwinkel.nl, Fun.be etc.

Hoe werkt dit leuke spel?

De bedoeling is eigenlijk dat je twee teams hebt. Teamgenoten mogen om de beurt kneden, waarbij de rest van het team het woord probeert te raden. Het team dat als eerste het woord raadt, mag daarna bij het andere team een stuk klei stelen, zodat zij minder klei hebben voor de volgende ronde. Wanneer een team niet genoeg klei meer over heeft, wint het andere team. Superleuk!

Hoe ziet het spel Kneedfeest eruit?

Er zitten twee onderleggers bij van 24 bij 18 cm, waar je de figuren op kan kneden. Om te kneden bevat het spel vier potjes klei met twee kleuren, voor elk team een kleur. Om goed te kunnen kleien, zitten er twee boetseerspatels bij en natuurlijk een stempel waarmee je de klei van je tegenstander kunt stelen. Met tweehonderd opdrachtkaarten ben je in ieder geval verzekerd van uren speelplezier. Ik weet niet wat voor geurtje ze aan de klei hebben meegegeven, maar deze ruikt superlekker! Niet erg dus om daarmee te kneden.

ervaring met kneedfeest recensie

Wat is onze ervaring met Kneedfeest?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik vantevoren niet zo goed wist wat ik van dit spel moest verwachten, maar na het spel gespeeld te hebben, ben ik super enthousiast! Het spelletje Kneedfeest is echt superleuk. Misschien wel één van de leukste spellen op dit moment. Mijn zoontje en ik hebben er echt heel veel plezier van. De opdrachten die je moet maken zijn erg leuk en goed te doen, vooral wanneer je afspreekt met elkaar dat je ook mag uitbeelden. Als je met zijn tweeën speelt, kan de één het figuurtje kneden, terwijl de ander het woord moet raden. Erg leuk!

Maar als je met zijn vieren bent, kun je het spel optimaal spelen. Wij hebben Kneedfeest ook met mijn zusje en haar dochtertje gespeeld, zodat we twee teams hadden. Nu was het erg spannend wie als eerste het voorwerp geraden had, want die mochten een stuk klei stelen van het andere team, zodat zij minder klei hadden voor de ronde daarna. Dat maakt het spel nog spannender! Ik denk dat dit spel daarom ook zeker een aanrader is voor kinderverjaardagen.

Ik en mijn zoontje van 8 hebben erg veel plezier van dit spel. Naast dat we het een heel leuk spel vinden, is kleien ook goed voor de fijne motoriek van je kind. Het stimuleert de creativiteit, de fantasie wordt geprikkeld en kinderen worden er ook vaak rustig van. Wat mij betreft is dit spel van Megableu dan ook een musthave voor ouders met jonge kinderen. Zeker een aanrader!

Vooral nu de feestdagen eraan komen zou ik dit speelgoed op tijd kopen. Bij sommige winkels is dit speelgoed namelijk snel uitverkocht. Wil je ook het spelletje Kneedfeest kopen ? Bij Bol.com zijn ze nog gewoon op voorraad!

+ Superleuk!
+ Stimuleert creativiteit en fantasie
+ Deze klei ruikt lekker

- Geen

goedkoop speelgoed kopen

Algemene informatie Kneedfeest

Merk: Megableu
Type: behendigheid- raadspel
Aantal spelers: van 4 of meer (kan ook met 2)
Leeftijd: 7 jaar en ouder
Speeltijd: ongeveer 30 minuten
Verkrijgbaar: Kneedfeest is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Kruidvat, Intertoys, Toychamp, Spellenrijk, Degrotespeelgoedwinkel.nl, Fun.be etc.
Prijs: tussen 20 en 30 euro (goed rondkijken loont dus)

Megableu

Megableu is oorspronkelijk een bedrijf uit Frankrijk, maar hun spellen worden nu in meer dan 30 verschillende landen verkocht. Het eerste spel dat ze op de markt brachten was Vocabulon, een slim en eenvoudig spel dat de woordenschat ontwikkelde en uitbreidde van kinderen en volwassenen. Tegenwoordig maken ze allerlei spellen voor kinderen en volwassenen, zoals Bank attack, Break out, In een handomdraai, 5 seconden uncensored, What do you meme, Geen ja geen nee, Kneedfeest, Anti-Monopoly en nog veel meer!

leuk spel met klei

leuk spel voor kinderen