donderdag 4 november 2021

Monopoly review

Monopoly kopen

Monopoly is waarschijnlijk toch wel het bekendste bordspel dat iedereen over de hele wereld kent. Het spel bestaat al sinds 1935, is in 26 talen uitgebracht en er zijn al meer dan 200 miljoen exemplaren van verkocht. Wij hebben Monopoly Amsterdam editie. Dit is eigenlijk gewoon het Monopoly spel, maar dan in een ander jasje. Lees snel verder wat wij van dit familiespel vinden!

Waar kan ik het Monopoly spel kopen?

Wil je ook dit spel kopen? Monopoly kun je bij veel (online) winkels kopen, zoals Bol.com, Lobbes, Amazon.nl, Wehkamp.nl, Spellenrijk.nl, Blokker.nl, Fun.be, Intertoys.nl etc. Ook kun je tweedehands en goedkoop Monopoly kopen op Marktplaats.

Hoe ziet het spel Monopoly eruit?

Elk Monopoly spel heeft eigenlijk dezelfde basis, alleen wordt het bordspel uitgevoerd in nieuwe verschillende varianten. Het speelbord (50 x 50 cm) heeft een buitenste ring dat bestaat uit verschillende speelvakjes. Het spel heeft aparte pionnetjes, zoals een hondje, stijkijzer, boot, schoen, hoed, auto en vingerhoedje. Het bordspel ziet er kleurrijk uit, doordat elke set straten (elke stad dus) zijn eigen kleur heeft. Bij onze Monopoly Amsterdam editie bestaat het spel uiteraard uit straten en locaties in Amsterdam. Voor de mensen die Amsterdam goed kennen is het allemaal zo herkenbaar!

Hoe werkt het spel?

Bij Monopoly is het de bedoeling dat je je eigen monopolie opbouwt. Als speler loop je over het bord heen door met de dobbelstenen te gooien. Wanneer je op een straat komt, kun je deze kopen. Wanneer er daarna andere spelers op jouw straat komen, moeten zij jou geld betalen. Later in het spel kun je huizen en hotels plaatsten in jouw straat, zodat andere spelers jou dan nog meer moeten betalen als ze op jouw straat belanden. Daarnaast zijn er nog andere vakjes waarbij je geld krijgt of moet betalen. Uiteindelijk moet je er dus voor zorgen dat jij de meeste straten bezit, zodat je andere spelers failliet speelt.

Monopoly bordspel kopen

Wat is onze ervaring met Monopoly?

Monopoly is natuurlijk wel een musthave wanneer je van bordspelletjes houdt. Wij vinden Monopoly erg leuk om te spelen! Je moet er alleen wel even voor gaan zitten, want een spelletje Monolpoly kan al gauw uren duren. Het spel speel je dan ook niet even tussendoor. Wij spelen het meestal op een zondagmiddag wanneer het slecht weer is bijvoorbeeld. Monopoly is ook een educatief spel voor kinderen. Ze leren namelijk tellen, met geld omgaan, je beurt afwachten (dus geduld hebben), beslissingen maken etc. Naast dat het een leuk spel is, is het ook nog erg leerzaam!

Welke Monopoly varianten zijn er nog meer?

Het bekende bordspel wordt elk jaar nog zoveel verkocht, omdat er steeds weer nieuwe leuke varianten worden gemaakt. Bijvoorbeeld Monopoly junior, Monopoly Pacman, Monopoly beurseditie, Monopoly voor slechte verliezers, Monopoly Disney Frozen, Monopoly voetbal, Monopoly Fortnite, Monopoly Friends, Monopoly Game of Thrones, Monopoly Efteling, Monopoly Pokemon, Monopoly Nintendo, Monopoly elektronisch bankieren, Monopoly bouwen, Monopoly Rolling Stones en nog veel meer om op te noemen!

Zo heeft elk land zijn eigen Monopoly versie met bekende steden en straten uit dat land, maar er bestaan ook verschillende Monopoly steden varianten, zoals die wij hebben: Monopoly Amsterdam. Superleuk om Monopoly te spelen van je eigen stad! Daarnaast is het ook hartstikke leuk om Monopoly te spelen van je favoriete serie, voetbalclub of band.

Wij vinden Monopoly een erg leuk spel om te spelen! Het wordt hier alleen niet zo snel uit de kast gehaald, omdat je er best wel even voor moet gaan zitten. Hier wordt het dan ook vaak gespeeld wanneer het buiten slecht weer is. Waarschijnlijk wordt het spel met de aankomende herfst en winter weer vaker op tafel gelegd voor een middagje speelplezier. Wij hebben Monopoly Amsterdam en Monopoly beurs editie, maar ik denk dat we binnenkort we eens gaan kijken voor een nieuwe variant. Aangezien we vaak naar de Efteling gaan, lijkt Monopoly Efteling ons wel een leuke editie. In ieder geval is Monopoly zeker een aanrader!

Wil je ook Monopoly kopen? Hier zijn ze namelijk nog gewoon op voorraad. Supermakkelijk bestellen voor 23.59 uur en je hebt het morgen al in huis!

+ Superleuk!
+ Educatief

- Spelletje duurt best lang

Algemene informatie Monopoly

Merk: Hasbro / Parker brothers
Type: gezelschapsspel
Aantal spelers: van 2 tot 8
Leeftijd: vanaf ongeveer 8 jaar
Verkrijgbaar: Monopoly is te koop bij veel (online) winkels kopen, zoals Bol.com, Lobbes, Amazon.nl, Wehkamp.nl, Spellenrijk.nl, Blokker.nl, Fun.be, Intertoys.nl etc.
Prijs: tussen 20 en 55 euro (rondkijken loont, maar Monopoly kun je tweedehands ook goedkoop kopen op Marktplaats)

Hasbro

Hasbro is een speelgoed- en spelletjesfabrikant die wereldwijd superveel spelletjes en speelgoed verkoopt, zoals Monopoly, Play-Doh, NERF, Trivial pursuit, Cluedo, Levensweg, Frozen, Marvel, Yahtzee, Risk, Star Wars, My little Pony en nog veel meer!