zondag 20 januari 2013

Vtech Baby Drum: interactief en spelenderwijs kennis maken met instrumenten, geluiden, liedjes en cijfers


Aangezien ik drummer ben en veel met muziek bezig ben, vind ik het belangrijk dat mijn kind in ieder geval met muziek opgroeit. Het leukste zou zijn als hij spelenderwijs hier mee bezig kan zijn. En daarvoor hebben fabrikanten als Vtech speciaal speelgoed op de markt gebracht die op deze wensen ingaan. Een tijdje geleden was ik bij Toys XL en kwam daar een Babydrum tegen. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen en heb deze meteen gekocht. Lees hieronder wat mijn ervaringen met het product zijn.

Vtech Baby Drum: interactief en spelenderwijs kennis maken met instrumenten, geluiden, liedjes en cijfers
De voorkant van de Vtech Baby drum

Vtech

Vtech is een groot en bekend merk op speelgoedgebied. Het bedrijf is in 1976 opgericht en heeft 36.000 werknemers verspreid over de hele wereld. Vtech heeft in veel landen prijzen gekregen voor hun producten. Ze ontwikkelen technologisch hoogwaardig, educatieve en sprekende speelproducten voor kinderen in alle leeftijdsgroepen. Ze proberen hun producten zo goed mogelijk af te stemmen op het schoolsysteem van het betreffende land. Vtech is constant bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten en brengen ongeveer 50 nieuwe producten per jaar op de markt.

Verpakking van de Vtech Babydrum

Ik heb de doos niet bewaard, maar ik kan me nog goed herinneren dat het product met vele tie rips vast zat aan de kartonnen doos. Ik heb in de afgelopen tijd veel nieuw speelgoed gekocht en vraag me echt af waarom al dat speelgoed zo irritant verpakt is. Het is echt met al het speelgoed dat we tegenkomen. Dat is eigenlijk iets waar ik me wel aan irriteer. De handleiding, die er bij zit, is duidelijk. Er is duidelijke Nederlandse taal gebruikt en niet zo´n tekst alsof het door Google Translate is gehaald. Die handleidingen kom je namelijk ook weleens tegen, maar in ieder geval niet bij Vtech. De tekeningen zien er goed en duidelijk uit. Er gaan twee AA-batterijen in het product.

Uiterlijk van de Vtech Baby drum

De stevige plastic Babydrum is ongeveer 18 cm breed, 14 cm hoog en 3 cm dik. Het product is wit van kleur met rode, blauwe, en oranje accenten (zie foto's). Het handvat is geel van kleur, net zoals de ster op de trom. Deze is ook verlicht en knippert met de muziek, stem en geluiden mee. De grote trom kun je indrukken (of op slaan), net zoals de uitstekende bekken aan de linkerkant. Tevens zit er aan de linkerkant een draaischijf waarmee je kunt scratchen. Aan de rechterkant zit de luidspreker met drie gekleurde knoppen: trompet, piano en gitaar. In het midden (onderaan de trom) zit de aan- en uitknop waarmee je ook het volume kunt regelen. Het product ziet er vrolijk uit en voelt erg degelijk aan.


Gebruik en ervaring

Er zit eigenlijk best veel op voor zo'n goedkoop product. Wanneer je op de bekken slaat, hoor je uiteraard het geluid van een bekken en voor de trom en de scratchplaat geldt natuurlijk hetzelfde. Met de draaischijf (scratchplaat) kun je, tijdens een liedje, ook het tempo veranderen. Wanneer je op de trompet drukt, spreekt een vrolijke vrouwenstem: 'trompet' of 'speel op de trompet'. Hierna hoor je iemand die een stukje op de trompet speelt. Er zijn 3 verschillende versies, zodat je niet de hele tijd hetzelfde hoort. Wanneer je kindje de hele middag met zo'n ding speelt, kan dat natuurlijk al snel irriteren. De functies die ik net noemde gelden ook voor de gitaar- en pianoknop. Wanneer het apparaat een liedje speelt en je één van deze instrumentenknoppen indrukt, zal de melodie gespeeld worden door het betreffende instrument. Dit kun je dus tijdens een liedje veranderen. Een handige functie dat is ingebouwd, is de automatische uitschakeling. Dit om te voorkomen dat je binnen no-time weer batterijen moet vervangen.

Wanneer je op de trom slaat, hoor je uiteraard en geluid van een trommel. Tevens hoor je grappige zinnetjes en leert het kind tellen. Wanneer je tijdens een liedje op de trom slaat, hoor je verschillende soorten drumgeluiden. Ons kindje vindt het helemaal leuk om op de grote trom te duwen en wordt helemaal vrolijk van de enthousiaste stem en leuke liedjes die erin zitten. Er zijn in totaal zes verschillende liedjes die afgespeeld kunnen worden:
  • Alfabet liedje
  • Op een grote paddenstoel
  • Zagen, zagen, wiedewiedewagen
  • Old MacDonald had a farm
  • Twinkel, twinkel, kleine ster
  • Twee emmertjes water halen

Conclusie

Ik vind dit echt heel leuk speelgoed voor een goede prijs. Een kind leert interactief kennis maken met instrumenten, geluiden en cijfers. De vrouwelijke stem die alles vertelt klinkt erg vrolijk en duidelijk. Er zitten verschillende geluiden en liedjes op, zodat een kind er niet snel op uitgekeken is. De automatische uitschakeling is een erg handige functie en dat je het volume kunt instellen komt ook vaak goed van pas. Ik kan het product dan ook zeker aanraden en ben er zeer blij mee!

Pluspunten
+ Veel liedjes en geluiden
+ Degelijk
+ Uitschakelingsfuntie

Minpunten
Geen


Algemene informatie

Merk: Vtech
Type: babydrum
Leeftijd: vanaf 6 maanden
Verkrijgbaar: (online) speelgoed- en babywinkels zoals Bol.com, Toysxl, Bartsmit, Intertoys, Prenatal etc.
Prijs: tussen € 12,00 en € 16,00



Je speelgoed bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Ben je op zoek naar ander speelgoed van het merk Vtech? 
Dan weet ik zeker dat je de onderstaande artikelen ook leuk vindt om eens door te lezen!

Vtech Dierenvriendjes Telefoon
- Een leuke en leerzame speelgoedtelefoon van Vtech!

Vtech Mijn Kleine Tamboerijn
- Speelgoed voor motoriek, taalontwikkeling en zintuigelijke ontwikkeling!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...