maandag 30 november 2020

De Stinkies spel review

De Stinkies spel kopen

Ben je voor de feestdagen op zoek naar een leuk spel voor kleine kinderen? Dan hoef je niet verder te zoeken, want de Stinkies is een superleuk spel voor kinderen vanaf 5 jaar. Lees snel onze ervaring met dit spel!

Waar kan ik het spel de Stinkies kopen?

Wil je ook dit spel kopen? Het spel is niet alleen te koop bij (online) speelgoedwinkels, maar tegenwoordig verkopen nog veel meer winkels speelgoed voor de feestdagen (zoals Black Friday, Sinterklaas en Kerst). De Stinkies is te koop bij (online) winkels zoals Bol.com, Intertoys.nl, Blokker.nl, Spellenrijk.nl en Fun.be.

Hoe ziet het spel de Stinkies eruit?

Ik vind het spelletje er erg leuk uitzien. Je moet het wel even in elkaar zetten, voordat je gaat spelen, maar dat is zo gedaan. Zorg er wel voor dat je 4x AAA-batterijen hebt liggen, want die zitten er standaard niet bij. Je speelt met een gekleurde stinkdier die je op een lopende band plaatst. Deze draait langzaam richting de 'wasbak'. Bij elke kleur stinkdier hoort een gekleurde dobbelsteen. Het spelletje ziet er kleurrijk uit door de kleuren rood, blauw, geel en groen die gebruikt zijn.

Wat is de bedoeling van dit leuke spel van Megableu?

Het doel van het spel is dat jouw stinkdier niet door de wasstraat gaat, maar de lopende band schuift ondertussen langzaam richting de wasbak. Het is de bedoeling dat één persoon de gekleurde dobbelstenen gooit. Nu mag ieder het aantal stappen maken wat met de dobbelstenen is gegooid. Op de lopende band staan ook pijltjes. Wanneer je hier op terechtkomt, moet je één stap de richting uit die de pijl aangeeft. Dat kan voor- of achteruit zijn, maar dat kan ook naar links of rechts zijn. Uiteindelijk gaat het erom wie er als laatste door de wasstraat gaat.

Wat is onze ervaring met het Stinkies spel?

Voor kleine kinderen is dit een perfect spel, want de duur van een spelletje is niet zo heel lang, rond de 10 minuten. Mijn zoontje en nichtje vonden het spelletje zo leuk dat ze ronde na ronde wilde spelen. Dat de lopende band langzaam richting de wasbak schuift vonden ze erg spannend en werden er helemaal enthousiast van. Het educatieve van dit spel zijn natuurlijk de kleuren, getallen en het tellen. Zo kunnen ze daarmee spelenderwijs oefenen.

Wat mij betreft is dit spel dan ook zeker een aanrader voor kleine kinderen. Je kunt het spel ook heel makkelijk even tussendoor doen. Je bent er geen uren mee bezig. En mijn ervaring is dat de kindjes er heel erg enthousiast van werden door de spanning van de lopende band.

Vooral nu de feestdagen eraan komen zou ik dit speelgoed op tijd kopen. Bij sommige winkels is dit speelgoed namelijk snel uitverkocht. Wil je ook het spelletje de Stinkies kopen? Hier zijn ze nog gewoon op voorraad!

+ Superspannend!
+ Erg leuk
+ Duurt niet te lang

- Geen

Algemene informatie de Stinkies

Merk: Megableu
Type: gezelschapspel
Aantal spelers: van 2 tot 3
Leeftijd: 5 jaar en ouder
Verkrijgbaar: de Stinkies is te koop bij (online) winkels zoals Bol.com, Intertoys.nl, Blokker.nl, Spellenrijk.nl en Fun.be.
Prijs: tussen 25 en 45 euro (zorg ervoor dat je niet opgelicht wordt, er zijn partijen die proberen het duurder te verkopen dan ze daadwerkelijk zijn)

Megableu

Megableu is oorspronkelijk een bedrijf uit Frankrijk, maar hun spellen worden nu in meer dan 30 verschillende landen verkocht. Het eerste spel dat ze op de markt brachten was Vocabulon, een slim en eenvoudig spel dat de woordenschat ontwikkelde en uitbreidde van kinderen en volwassenen. Tegenwoordig maken ze allerlei spellen voor kinderen en volwassenen, zoals Bank attack, Break out, In een handomdraai, 5 seconden uncensored, What do you meme, Geen ja geen nee, Kneedfeest, Anti-Monopoly en nog veel meer!