donderdag 5 december 2019

Nikko VelociTrax RC auto review

goedkope speelgoed auto kopen


Hoe ziet deze radiografische rc auto eruit?

Deze Nikko VelociTrax is ongeveer 27 cm lang, 17 cm breed en 10 cm hoog. De speelgoed auto heeft een stoere, felle neon groene kleur. Het amfibie voertuig is redelijk plat en heeft rupsbanden, zodat hij de uitdaging aan kan gaan met elke ondergrond. De afstandsbediening van deze RC auto is ongeveer 12 cm breed, 11 cm diep en 4 cm dik. Deze versie heeft geen antenne meer.

Hoe werkt deze radiografisch bestuurbare auto voor kinderen?

Ik heb al samen met mijn zoontje met twee verschillende Nikko Nano VaporizR's gereden, maar nog nooit met zo'n stoere Nikko VelociTrax. Nadat ik de speelgoed auto uit de doos had gehaald, hoefde ik alleen maar batterijen in de afstandsbediening te doen, want de auto zelf heeft een accu die je kunt opladen. Ik raakte de knopjes nog maar net aan en de wagen schoot al door de kamer heen! Wow, wat een kracht heeft deze Nikko VelociTrax! De maximumsnelheid van deze radiografische auto is 14 km per uur, maar het lijkt wel alsof hij meteen aan deze snelheid zit wanneer je de knop aanraakt. Supergaaf!

Door de snelheid, in combinatie met de rupsbanden, heeft deze auto helemaal geen problemen met verschillende soorten ondergronden of hindernissen. We hebben schansen gemaakt van verschillende hoogtes, maar deze stoere op afstand bestuurbare auto van Nikko walst overal overheen. We hebben de auto uitgeprobeerd in een natuurgebied met steile duinen, maar de wagen laat zich door niks en niemand tegenhouden. Hier sta ik echt van te kijken!

De besturing is, net als de Nikko VaporizR, even wennen. De linker- en rechterkant worden los van elkaar bestuurd, net zoals bij de Nikko Nano VaporizR. Wanneer je met één kant gas geeft, zal de auto de andere kant op gaan. Wanneer je rechtdoor wilt, zul je met allebei de kanten gelijktijdig gas moeten geven. Wanneer je voor kant naar voren gas geeft en tegelijk met de andere kant naar achteren, zal de auto 360 graden om zijn as rondjes draaien. Mijn zoontje heeft de besturing redelijk snel onder controle, maar mij kost het even tijd om het sturen onder de knie te krijgen. Van mij mogen ze ook wel een auto met 'ouderwetse' besturing op de markt brengen: met één knop voor- of achteruit en met één knop links of rechts. Het bereik van de afstandsbediening is bijna 40 meter.


Is deze speelgoed auto met afstandsbediening een leuk cadeau voor kinderen?

Deze RC auto is zeker een gaaf cadeau voor kinderen! Ik moet er eigenlijk bij vertellen dat de hele familie het een vet cadeau vond. Iedereen stond er mee te spelen: de kinderen, papa, de ooms, tantes en zelfs oma vond het een leuk cadeau. Dus ik denk dat Sinterklaas volgend jaar de hele familie een Nikko VelociTrax cadeau moet doen. Mijn achtjarig zoontje is superblij met het cadeau en heeft er nu al dagenlang speelplezier van. Wanneer we buiten rijden met deze op afstand bestuurbare wagen hebben we veel bekijks, omdat het monster overal met een hoge snelheid doorheen ragt. Superstoer dus!

stoere rc auto kopen

Nu vooral tijdens de feestdagen zoals Black Friday, Sinterklaas en Kerst denk ik dat deze radiografisch bestuurbare auto's als zoete broodjes over de toonbank gaan. Tegenwoordig kun je dit speelgoed ook heel makkelijk online kopen bij bijvoorbeeld Bol.com. Je hebt je speelgoed auto dan de volgende dag al gewoon in huis!


Hoeveel batterijen gaan er in deze op afstand bestuurbare auto van Nikko?

Er zijn 3 AAA-batterijen nodig voor de afstandsbediening, maar de auto heeft gelukkig een accu die je kunt opladen. Aan de onderkant van de auto kun je een USB-kabel eruit trekken die je in een apparaat met USB-aansluiting kunt stoppen om op te laden. Best handig, maar het lijkt mij handiger als ze gewoon hadden gekozen voor een kabel met stekker die je in het stopcontact kunt steken om op te laden. Nu moet je per se een apparaat met USB-aansluiting aan hebben staan en volgens mij gaat het opladen via een stopcontact stukken sneller dan via een USB-poort.

Wat is onze ervaring met deze Nikko VelociTrax RC auto?

Zoals je net al kon lezen, was niet alleen mijn achtjarig zoontje er superblij mee, maar ook de rest van de familie. Vooral de snelheid en de wendbaarheid maken deze auto zo leuk om mee te rijden en geen ondergrond is een probleem voor deze wagen. De auto is van degelijk plastic gemaakt en kan dus wel tegen een stootje. Wat mij betreft is deze Nikko VelociTrax zeker een aanrader! Wanneer je deze speelgoed auto iemand cadeau geeft, maak je geheid vrienden. Je zoontje, dochtertje, neefje, nichtje, oom, tante, opa, oma... Allemaal zullen ze er super blij mee zijn!   :)

Vooral wanneer de feestdagen er weer aan komen zou ik dit speelgoed op tijd kopen. Bij sommige winkels is dit speelgoed namelijk al snel uitverkocht. Wil je ook deze Nikko speelgoed auto met afstandsbediening kopen? Klik dan op de knop hieronder. Bij Bol.com zijn ze namelijk nog gewoon op voorraad!


Pluspunten
+ Super wendbaar
+ Onwijs snel
+ Geen ondergrond is een probleem
+ Oplaadbare accu

Minpunten
- Besturing is even wennen
- USB-kabel om op te laden (liever een kabel met stekker voor stopcontact)




Algemene informatie Nikko VelociTrax RC auto

Merk: Nikko
Type: RC speelgoed auto
Leeftijd: vanaf 8 jaar
Verkrijgbaar: deze radiografisch bestuurbare speelgoed auto is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Fun.be, Wehkamp.nl, Blokker.nl, Wheelz4kids.com, Toychamp.nl etc.
Prijs: tussen 40 en 50 euro

Nikko

Dit Japanse bedrijf maakt sinds 1958 radiografisch bestuurbare producten. Het is de grootste fabrikant van radiografische speelgoed van de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wanneer jij nog opmerkingen, commentaar of toevoegingen hebt, laat het ons dan weten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...